Open
Close

Сильнейшие молитвы на Медовый Спас, защищающие от бед и неприятностей.

Креста Твоего образ ныне паче солнца возсия, / егоже от горы святыя даже до лобнаго места простерл еси / и в нем Твою, Спасе, крепость уяснил еси. / сим укрепляя нас / и спасай выну в мире / молитвами Богородицы, Христе Боже, и спаси нас.

Тропарь. Индикту (церковное новолетие), глас 4:.

Начало индикта - церковное новолетие

Благодарни суще недостойнии раби, Твой, Господи, / о Твоих великих благодеяниях на нас бывших, / славящи Тя хвалим благословим, благодарим, поем и величаем Твое благоутробие, / и рабски любовию вопием Ти: / Благодетелю Спасе наш, слава Тебе. Слава: глас 3: Твоих благодеяний и даров туне, / яко раби непотребнии, сподобльшеся, Владыко, / к Тебе усердно притекающе, благодарение по силе приносим, / и Тебе яко Благодетеля и Творца славяще, вопием: / слава Тебе, Боже Прещедрый. И ныне: глас 2: Всея твари Содетелю, / времена и лета во Своей власти положивый, / благослови венец лета благости Твоея, Господи, / сохраняя в мире люди и град Твой / молитвами Богородицы и спаси ны.

Тропарь. Обрезанию Господню, глас 1..

На Престоле огнезрачнем / в Вышних седяй со Отцем Безначальным и Божественным Твоим Духом. благоволил сей родитися на земли, от Отроковицы Неискусомужныя, Твоея Матере, Иисусе, / сего ради и обрезан был еси, яко Человек осмодневный. / Слава всеблагому Твоему совету, / слава смотрению Твоему, / слава снизхождению Твоему, Едине Человеколюбче.

Величание. Обрезанию Господню.

Величаем Тя, / Живодавче Христе, и почитаем пречистыя плоти Твоея / законное обрезание.

Тропарь. Обновлению Храма Воскресения Христова в Иерусалиме, глас 4:.

Якоже вышния тверди благолепие, / и нижнюю споказал еси красоту святаго селения славы Твоея Господи,/ утверди сие во век века, / и приими наша в нем непрестанно приносимая Тебе моления, Богородицею, / всех Животе и Воскресение.

Тропарь. Воскресению Христову, глас 5:.

Христос воскресе из мертвых, / смертию смерть поправ, / и сущим во гробех живот даровав.

Тропарь. Положению честной ризы Господа нашего Иисуса Христа, в Москве, глас 4:.

Днесь притецем, вернии, / к Божественней и цельбоносней ризе Спасителя нашего Бога, / благоизволившаго сию плотию носити и на Кресте святую Свою Кровь излияти, / еюже искупи нас от работы вражия. Тем, благодаряще. вопием Ему: / спаси отечество наше, / и архиереев, и град, и вся люди, / честною Твоею ризою защити / и спаси души наша, / яко Человеколюбец.

Величание. Положению честной ризы Господа нашего Иисуса Христа в Москве.

Величаем Тя, / Живодавче Христе, / и почитаем вей Божественныя ризы Твоея честное положение.

Тропарь. Благодарственный Спасителю, глас 4:.

Благодарни суще недостойнии раби Твои, Господи, / о Твоих великих благодеяниях на нас бывших, / славяще Тя хвалим, благословим, благодарим, поем и величаем Твое благоутробие, / и рабски любовию вопием Ти: / Благодетелю Спасе наш, слава Тебе.

Тропарь. В Неделю Антипасхи, глас 7:.

Запечатану гробу, / живот от гроба возсиял еси Христе Боже, / и дверем заключенным, / учеником предстал еси, / всех воскресение: / дух правый теми обновляя нам, / по велицей Твоей милости.

Тропарь. В прещение труса (об избавлении от землетрясения), глас 2:.

Призираяй на землю, и творяй ю трястися, / избави ны страшнаго труса прещения, Христе Боже наш, / и низпослй нам богатыя милости Твоя, / молитвами Богородицы, и спаси ны.

Тропарь. В среду Преполовения Пятидесятницы, глас 8:.

Преполовившуся празднику, / жаж­дущую душу мою благочестия напой водами, / Яко всем Спасе возопил еси: / жаждай да грядет ко мне и да пиет, / источниче жизни нашея Христе Боже, слава Тебе.

Тропарь. Во время безведрия, глас 2:.

Призри милостивно. Боже, на люди согрешшия, / и не презри в покаянии к Тебе припадающих, / но яко Благ, помилуй, и вскоре праведнаго Твоего избави прещения, / молитвами Богородицы, Едине Человеколюбче.

Тропарь. Во время бездождия, глас 2:.

Воздуха благорастворение повелением Твоим содеваяй, Господи, / вольный дождь даруй земли, / еже приносити людем Твоим плоды изобильны, / и насыщати всякое животно Твоим благоволением, / молитвами Богородицы и всех святых Твоих.

Тропарь. Всемилостивому Спасу, глас 8:.

С вышних призирая, убогия приемля, / посети нас озлобленныя грехи, Владыко Всемилостиве: / молитвами Богородицы даруй душам нашим велию милость.

Тропарь. Иконе Софии, Премудрости Божией, глас 1:.

Превечная Премудросте, Христе Боже наш! / Божественным смотрением Своим преклонивый Небеса, / благоволил еси вселитися во утробу Чистыя Отроковицы, / средостение вражды разрушив, / освятил еси естество наше / и Царствие Твое нам отверзл еси; / сего ради Тебе, Творца нашего и Избавителя, / и рождшую Тя, / спасения нашего тайне послужившую Деву Чистую, православно величаем.

Тропарь. Ипостасной Премудрости Божией, Спасителю нашему Иисусу Христу, глас 1:.

На Престоле огнезрачнем / в Вышних седяй со Отцем Безначальным и Божественным Твоим Духом, / благоволил еси явитися на земли, яко человек, / ис­полняя предвечный о нас Совет Святыя Троицы, Христе Иисусе; / сего ради и пострадал еси плотию, / да спасеши мир и вознесеши избранныя Твоя, / идеже присно, яко Бог, во славе царствуеши. / Слава всеблагому Твоему Совету, / слава премудрому смотрению Твоему, / слава неизреченному снизхождению Твоему, Едине Человеколюбче.

Тропарь. Кресту Господню, глас 1:.

Спаси, Господи, люди Твоя, / и благослови достояние Твое, / победы православным христианом / на сопротивныя даруя, / и Твое сохраняя Крестом Твоим жительство.

Тропарь. Крещению Руси, глас 8:.

Благословен еси, Христе Боже наш, / Землю Российскую Крещением просветивый, / людем ея низпослав Духа Святаго, / ихже и ко спасению приведый, / Человеколюбче, слава Тебе.

Тропарь. На освящение воды, глас 6:.

С небесе поcли благодать, Жизнодавче, / и воду сию освяти, / и всем сквернам яви ю быти очищение.

Тропарь. На освящение храма, глас 3:.

Иже на камени веры создавый, церковь Твою, Блаже, / к той исправи моления наша, / и приими люди в вере вопиющих Тебе: / спаси ны Боже наш, спаси ны.

Тропарь. Нерукотворному Образу Господа нашего Иисуса Христа, глас 2:.

Пречистому Твоему образу покланаяемся, Благий, / просяще прощения прегрешений наших, Христе Боже: / волею бо благоволил еси плотию взыти на Крест, / да избавиши яже создал еси от работы вражия. / Тем благодарственно вопием Ти: / радости исполнил еси вся, Спасе наш, / пришедый спасти мир.

Тропарь. О болящих, глас 4:.

Скорый в заступлении един сый, Христе, / скорое свыше покажи посещение страждущим рабом Твоим, / и избави от недуг и горьких болезней, / и воздвигни во еже пети Тя и славити непрестанно, / молитвами Богородицы, Едине Человеколюбче.

Тропарь. О ненавидящих и обидящих нас, глас 4:.

О распенших Тя моливыйся, любодушне Господи, / и рабом Твоим о вразех молитися повелевый, / ненавидящих и обидящих нас прости, / и от всякого зла и лукавства к добродетельному настави жительству, / смиренно мольбу Тебе приносим, / да в согласном единомыслии славим Тя, / Единаго Человеколюбца.

Тропарь. О путешествующих, глас 2:.

Путь и истина сый, Христе, / спутника Ангела Твоего рабом Твоим ныне, / якоже Товии иногда, / поели сохраняюща, / и невредимых к славе Твоей, от всякого зла / во всяком благополучии соблюдающа, / молитвами Богородицы, Едине Человеколюбче.

Тропарь. О умножении любви, глас 4:.

Союзом любве апостолы Твоя связавый, Христе, / и нас. Твоих верных рабов к Себе тем крепко связав, / творити заповеди Твоя / и друг друга любити нелицемерно сотвори, / молитвами Богородицы, Едине Человеколюбче.

Тропарь. О усопших, глас 2:.

Помяни, Господи, яко благ, рабы Твоя, / и елика в житии согрешиша прости, / никтоже бо без греха, токмо Ты един, /могий и преставленным дати покой.

Тропарь. Перед началом всякого доброго дела, глас 2:.

Творче и Создателю всяческих, Боже, / дела рук наших к славе Твоей начинаемая, / Твоим благословением спешно исправи, / и нас от всякого зла избави, / яко един всесилен и Человеколюбец.

Тропарь. При нападении врагов, глас 4:.

Скоро предвари, прежде даже не поработимся врагом, / хулящим Тя и претящим нам, Христе Боже наш, / погуби Крестом Твоим борющия нас, / да разумеют, како может православных вера, / молитвами Богородицы, Едине Человеколюбче.

Материалы для этой страницы получены с сайта

В 1168 году при митрополите Киевском Константине в этот день устанавливается празднование , который в народе получил название «Первый Спас». Поводом к установлению этого празднования на Руси послужила победа 1 августа 1164 г. князя Андрея Боголюбского над волжскими булгарами.

——————————————————————


Порядок чтения по уставу
——————————————————————

Тропарь, глас 8-й

С вышних призирая, убогия приемля, призри Спасе, и посети нас озлобленыя грехи, Владыко Всемилостиве, молитвами Богородицы, даруй душам нашим велию милость.

Канон, глас 8-й

Песнь 1. Ирмос

М оре огустил еси, погрузив со оружием, лютаго фараона. И люди спасл еси от работы, и введе их в гору святыни вопиюща, воспоем Тебе Богу нашему песнь победную, яко прославися.

Запев: М илостиве Господи, услыши молитву раб Своих, молящихся Тебе (поклон) .

Г рядите вернии, хвалами и песньми светоносную Церковь ублажающе, благочестия Держателем просиявшу. В ней же Всемилостиваго Христа Бога нашего, да прославим вопиюще, поем Тебе Богу нашему, яко прославися.

Запев. У м да возвышается всех верных к Небеси, выспрь седящему, в Пребожественей Его Церкви. И ликовствующе верно, божественое празднество, смирившаго земная с небесными.

Слава. Богородичен. С крижаль богописанна утроба Твоя Богородице, в ней же Слово Отчее написася, Его же чювствено нам порождьши, к Нему молися, избавити ны от всякия нужди и скорби.

И ныне. Богородичен. В еселится светло верх пророческии, о Тебе Девице. Исаия безмужное Твое рожество видя, пророчествует: Отчее бо Слово рождьши нам и по рожестве Девою пребысть.

Катавасия: С охрани от бед рабы Своя Милостиве, яко усердно к Тебе прибегаем к милостивому Избавителю и всех Владыце Господу Исусу (поклон) . Г осподи помилуй (3 раза с поклонами) .

Песнь 3. Ирмос

У твердися сердце мое о Господе, вознесеся рог мой о Бозе моем, разширишася уста моя на враги моя, возвеселихся о спасении Твоем.

Запев. Л иковствуют с нами днесь купно вся ангельская чиноначалия, не чювствено, но духовно обступающе Владыко, Твою святую Церковь. Ты же свыше мир Свой подаждь нам, яко Всемилостив.

Запев. Л икует днесь с нами лик пророческии, купно же и апостольскии Спасе, и вси мученичестии лицы, Духом прозряще Тебе многоименитаго Бога, верными славима.

Слава. Богородичен. Д авыдски Ты именовася усыренна гора Девице, безлетное Слово Отчее, омладевшееся во утробе си прием, и рождьши плотию, Божию составную мудрость.

И ныне. Богородичен. М ысленыи сокрушися томитель, от горняго неисцельную язву прием камене, от чрева Твоего Христа Бога нашего. Прошед бо земная с небесными совокупи. Катавасия.

Слава, и ныне. Седален, глас 4-й. С корое, и твердое и крепкое утешение, Всемилостиве посли нам. Да Ти во гласе хваления, трисвятую песнь возсылаем, душею сокрушенною припадающе молимся, Спасе всего мира, Ты еси Бог кающихся.

Песнь 4. Ирмос

П ророк Аввакум умныма очима провиде Господи пришествие Твое. Тем же и взываше, от юга приидет Бог, слава силе Твоей, слава Христе пришествию Твоему.

Запев. Ш естокрильнии Милостиве, и многоочитии Херувими Владыко, Твоему Престолу предстояще славят. Их же посли нам верным, и освяти Твою Божественую Церковь с вопиющими: слава силе Твоей, слава Христе пришествию Твоему.

Запев. Д авыд возвеличися Спасе, Твоим Божественым просия Духом, проповедавыи от Девы Твое рожество. Ты же яко Всемилостив, возвеличи и возвыси Твою святолепную Церковь Божественую.

Слава. Богородичен. Л ук крепкаго миродержца, Твоим прижитием Владычице сокрушися. Ты бо плоть божественаго воплощения, светоносне подавши удице Отчу Слову, прадедна улови нашего врага. Тем Ему вопием, слава силе Твоей Господи.

И ныне. Богородичен. Д авыдски возвеличися, и гласы пророчески, гора Божия усырена явися Девице. Камень усеченыи от чрева Твоего раждается Христос Бог, Ему же поем, слава силе Твоей, слава Христе пришествию Твоему. Катавасия.

Песнь 5. Ирмос

Г осподи Боже наш, Твое смирение даждь нам. Господи Боже наш, стяжи нас. Господи, разве бо Тебе иного не знаем, имя Твое именуем.

Запев. Ц арствует присно Твое пребожественое имя, Отче Слове же и Душе. Любящим Тя свыше яко Милостив, мирную управляй жизнь.

Запев. В еком сыи Творец, смотрением си плоти приближися. Да плоть обожив возвел еси на высоту ко Отцу, и к Своему хотению.

Слава. Богородичен. Т рапезу Слова жизненаго браконеискусная Марие, разумехом Тя вернии, от плода поползшиися. Плодом же чрева Твоего, к свету разумному приведени быхом.

И ныне. Богородичен. С ияют пророчестии гласи, яко солнце лучи пресветлыя пущающе, Твое провозвещающе безмужное Дево рожество: Отец изволи, Сын же хотением во чреве Твоем младеньствует, действом Святаго Духа, и пребываеши Девою. Катавасия.

Песнь 6. Ирмос

Я ко воды морьския Человеколюбче, волны житейския погружают мя. Тем же яко Иона, Тебе вопию Слове, возведи из тли живот мой благоутробне Господи.

Запев. Т оржествует весело днесь великоименитыи град, христоименитии людие, от Тебе свыше просят великих даров Спасе. Ты же яко Благ и Всемилостив, стадо Свое сохраняй.

Запев. К репкое утвержение, свыше посли Христе Спасе, крепкаго Тя сведущим, и Всемилостиваго Бога, и христоименитую Церковь утверди яко всемогай.

Слава. Богородичен. И збави мя лютых Девице, умолящи победителя лютому врагу, и сподоби мя достойно одесную стати Твоего Сына.

И ныне. Богородичен. Т ы обожи мя Владычице, Бога рождьши. Ты мертвеное существо ми от смерти к жизни преведе. Да моего преступления клятву потребит, божественою любовию Тя ублажающа. Катавасия.

Слава, и ныне. Кондак, глас 4-й. В сякия скверны, Всемилостивыи Спасе, аз бых делатель, и во отчаяния ров впадся. Но стеню от сердца, и вопию к Тебе Слове, ускори Щедрыи, и потщися на помощь нашу, яко Милостив.

Икос. И муще Тебе Всемилостивыи Спасе крепкое утвержение, и пречистую Матерь Твою, стену неразориму, и тихое пристанище, не убоимся никогда же вражиих востании. Твоим бо невидимым разумом сохраняеми и покровом, видимыя и невидимыя враги побеждаем. Твою пречистую Матерь имеюще помощницу, вражиих козней яко от сетей избегаем. Радостию воспеваем, Прерадованная, ускори Щедрыи и потщися на помощь нашу, яко Милостив.

Песнь 7. Ирмос

Х алдейская пещь огнем распалаема, прохлаждашеся Божия Духа наитием, отроцы же пояху, благословен Бог отец наших.

Запев. Т ы еси небеснаго круга верхотворче Господи, Тя сведуще Всемилостиваго припадаем Ти вопиюще, ускори Щедрыи и потщися на помощь нашу, отрочески поющих, благословен Бог отец наших.

Запев. Д верь милосердием отверзл еси нам неизглаголанныя пищи. Отверзи и ныне Всемилостиве Спасе, Твоя свыше божественыя дары Тебе верно вопиющим, благословен Бог отец наших.

Слава. Троичен. О тца прославим, и Сына и Духа, во Едином Божестве, трисоставное естество, существо нераздельно, несозданно, безначально, и пресуществено.

И ныне. Богородичен. П рообразиша Твою неопалимую утробу, неопалимыя в пещи огненей юноши, огнем Божества прохлажаеми. Его же приимши породи Бога Слова поющим, благословен Бог отец наших. Катавасия.

Песнь 8. Ирмос

А нгели Небес, иже на Престоле славы носимаго, и яко Бога непрестанно славимаго, благословите, и превозносите Его во веки.

Запев. Д ержаву царствия сохраняй Слове, яко Всемилостив, праотец молитвами, крепкою Ти силою. Крепость же и силу, неоскудно на противныя подаждь, да вопием, благословите вся дела Господня Господа.

Запев. П еснь божественую приносяще Тебе Всемилостиве в пречистей Церкви, избраннии людие Твои Тебе хвалят. Ты же яко Всемилостив, осени вышнею Ти силою, да вопием Ти, благословите вся дела Господня Господа.

Слава. Богородичен. К лас животен неделанен возрастивши божественыи, чистая Дево, тричислена Божества сияние, Отчее безлетное Слово в лето порождьши. К Нему же за ны яко Мати молися, о поющих Тя.

И ныне. Богородичен. Б езначальна Родителя недр не отступль, в недрех Девицы водворяяся, и рождься плотию, очищая ми плоть и душу падшую. Ему же поем, благословите, хвалите, и превозносите Его во веки. Катавасия.

Песнь 9. Ирмос

Ч юже есть матерем девьство, и странно девам дети раждати, на Тебе Богородице обоя смотришася. Тем же Тя вся племена земная непрестанно величаем.

Запев с поклоном. Ч ювственно Владыко днесь хвалят Тя божествении собори, в пречюдней Ти церкви, цари купно и люди, и священных собори. Ты же яко милостив спасай, да Тя вся колена земная непрестанно величаем.

Запев. П еснь возсылаем днесь вернии, многоименитому Тебе Христу Богу всех, и Твое Всемилостиве духовно празднующе празднество, просим от Тебе, да утвердиши недвижимо державу нашю.

Слава. Богородичен. Е ммануила, Бога же и Человека, Отца безначальнаго Слова, явися Мати Девице, Владычество призывающее Тя призри и утвержай, противныя покаряющи в день брани.

И ныне. Богородичен. О тъими о, Девице, вещь тленную ума моего, Ум небесныи плотию рождьшая. Просвети глубокую тму моего неразумия, Свет прижившая, и превзыти мя сподоби крилома разумныма, в тишину божественаго хотения. Катавасия.

Задостойник: В ладычице приими молитву раб Своих, и избави нас от всякия нужды и печали. Ты еси Богородице, оружие наше и стена. Ты еси заступнице, и к Тебе прибегаем, Тя и ныне на молитву призываем, да избавиши ны от враг наших. Возвеличим Тя вси пренепорочную Матерь Христа Бога нашего, Юже осени Дух Пресвятыи.

Отпуст: Г осподи Исусе Христе Сыне Божии, молитв ради пречистыя Ти Матере, и всех святых, помилуй и спаси нас, яко Благ и Человеколюбец. А минь.

14 августа по новому стилю (1 августа по старому стилю) православная церковь совершает празднество Всемилостивому Спасу и Пресвятой Богородице. Этот праздник установлен по случаю знамений от икон Спасителя, Пресвятой Богородицы и Честного Креста во время сражений святого благоверного князя Андрея Боголюбского (1157-1174) с волжскими болгарами.

День Всемилостивого Спаса – история

В 1164 году Андрей Боголюбский предпринял поход против поволжских болгар, теснивших угнетенных жителей Ростовской и Суздальской земли. Уповая на помощь Царицы Небесной, князь взял с собой Ее чудотворную икону, которая была принесена им из Киева и впоследствии получила наименование Владимирской. Два священника в облачении несли перед войском святую икону и Честный Крест Христов. Перед сражением благочестивый князь, приобщившись святых Таин, обратился с горячей молитвой к Богородице: “Всяк уповаяй на Тя, Госпоже, не погибнет, и я грешный имею в Тебе стену и покров”. Вслед за князем пред иконой пали на колени полководцы и воины и, приложившись к образу, пошли против врага.

Болгары были разбиты и обращены в бегство. По преданию, в тот же день греческим императором Мануилом была одержана победа над сарацинами. Непреложным доказательством чудесности обеих этих побед послужили огромные огненные лучи, выходившие от бывших в войсках икон Спасителя, Божией Матери и Святого Креста. Эти лучи покрывали полки благоверных правителей Греции и России и видны были всеми сражавшимися. В память об этих чудесных победах, с обоюдного согласия князя Андрея и императора Мануила и по благословению представителей высшей церковной власти, и был установлен праздник Всемилостивому Спасу и Пресвятой Богородице.

В Русской Церкви одновременно с празднованием Всемилостивому Спасу соединяется воспоминание совершившегося 1 августа 988 г. Крещения Руси, в воспоминание чего установлено совершать в этот день малое освящение воды. Поэтому в народе этот праздник иногда называют «Мокрый спас».

Другое народное название праздника – «Медовый Спас». Это название связано с тем, что на Руси в этот день пчеловоды подрезывали ульи с медом и несли соты нового сбора для освящения в церковь. После освящения меда в этот день угощали им всех желающих и в первую очередь раздавали мед бедным. В старину даже говорили, что «на первый спас и нищий медку попробует».

Тем не менее, нужно помнить, что освящение меда в этот день – это всего лишь благочестивая традиция. Подобные традиции (как, например, освящение яблок на праздник Преображения Господня) вполне естественны для сознания православного человека. Земля и все живущее на ней производят плоды по промыслу Божию, а человек, принимающий участие в производстве этих плодов, в знак благодарения Богу за помощь в этом деле приносил первые выращенные плоды в храм.

Поэтому сама по себе традиция освящения меда в этот день никак не связана с праздником Всемилостивого Спаса. И, конечно же, эта благочестивая традиция не должна собой затмевать тот праздник, который отмечается православной церковью в этот день.

Вконтакте

Одноклассники

Спаси Господи! С праздником! Обязательно сегодня прочту эти молитвы!

Это действительно мощные молитвы и читаются они с верой и от всей души. Очень полезно будет, если прочитать их всей семьей. Название праздника происходит от имени Спасителя. Медовый спас – это православный праздник, который приходится на первые дни Успенского поста – строгого православного поста, который был установлен в память смерти Девы Марии (Пресвятой Богородицы).

Медовый Спас – это один из самых популярных праздников у жителей нашей страны, который пришел к нам из Древней Руси. Издавна август месяц приносил с собой три любимых всеми праздника – сразу три Спаса. Когда Медовый Спас в 2017 году запомнить не сложно – он состоится в середине месяца 14 августа. Из года в год эта дата остается неизменной.

Не сложно догадаться, что это торжество непосредственно связано с урожаем мака, который как раз дозревает именно в этот период. Второе название этого праздника происходит от народного календаря, в котором было отмечено, что в середине августа пчелы перестают носить мед в улей.

Молитва Всемилостивому Спасу и Пресвятой Богородице. Читается обязательно!

Владыко Господи Святый, в Вышних живый и всевидящим Твоим оком призираяй на всю тварь! Тебе приклоняем выю души и тела, Тебе молимся, Святе святых, простри руку Твою невидимую от святаго жилища Твоего, и благослови вся ны, и прости нам всякое согрешение вольное и невольное, словом или делом содеянное. Даруй нам, Господи, умиление, даруй слезы сокрушенныя души во очищение многих грехов наших, даруй велию Твою милость миру Твоему и нам, недостойным рабом Твоим, яко благословено и препрославлено есть Имя Твое ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.

День Медового Спаса также богат на праздничные вспоминаемые события. 1/14 августа Православной Церковью отмечаются два праздника:

«Происхождение Древа Честного и Животворящего Креста Господня» и «Празднество Всемилостивому Спасу, Христу Богу нашему, и Пресвятой Богородице Марии, Матери Его».

Читайте также:

Молитва Честному Животворящему Кресту Господню

При чтении Молитвы Честному и Животворящему Кресту знаменуют себя крестом.

«Да воскреснет Бог, и расточатся врази Его, и да бежат от лица Его ненавидящий Его. Яко исчезает дым, да исчезнут; яко тает воск от лица огня, тако да погибнут беси от лица любящих Бога и знаменующихся крестным знамением, и в веселии глаголящих: радуйся, Пречестный и Животворящий Кресте Господень, прогоняй беси силою на тебе пропятаго Господа нашего Иисуса Христа, во ад сшедшаго и поправшаго силу диаволю, и даровавшаго нам тебе, Крест Свой Честный, на прогнание всякого супостата. О, Пречестный и Животворящий Кресте Господень! Помогай ми со Святою Госпожею Девою Богородицею и со всеми святыми в веки. Аминь.

Огради мя, Господи, силою Честнаго и Животворящаго Твоего Креста, и сохрани мя от всякаго зла.

Ослаби, остави, прости, Боже, прегрешения наша, вольная и’ невольная яже в слове и в деле, яже в ведении и не в ведении, яже во дни и в нощи, яже во уме и в помышлении: все нам прости, яко Благ и Человеколюбец.

Ненавидящих и обидящих нас прости, Господи Человеколюбце. Благотворящим благосотвори. Братиям и сродником нашим даруй яже ко спасению прошения и жизнь вечную. Внемощех сущия посети и исцеление даруй. Иже на мори управи. Путешествующим спутешествуй. Служащим и милующим нас грехов оставление даруй. Заповедавших нам недостойным молитися о них помилуй по велицей Твоей милости. Помяни, Господи, прежде усопших отец и братии наших и упокой их, идеже присещает свет лица Твоего. Помяни, Господи, братии наших плененных и избави я от всякаго обстояния. Помяни, Господи, плодоносящих и доброделающих во святых Твоих церквах, и даждь им яже ко спасению прошения и жизнь вечную. Помяни, Господи, и нас, смиренных и грешных, и недостойных раб Твоих, и просвети наш ум светом разума Твоего, и настави нас на стезю заповедей Твоих, молитвами Пречистыя Владычицы нашея Богородицы и Приснодевы Марии и всех Твоих святых: яко благословен еси во веки веков. Аминь».

Молитва Честному Кресту («Да воскреснет Бог…») - одна из самых сильных молитв, защищающих от всякого зла, беды и опасностей:

Да воскреснет Бог, и расточатся врази Его, и да бежат от лица Его все ненавидящие Его. Яко исчезает дым, да исчезнут; яко тает воск от лица огня, тако да погибнут беси от лица любящих Бога и знаменующихся крестным знамением, и в веселии глаголющих: радуйся, Пречестный и Животворящий Кресте Господень, прогоняяй беси силою на тебе пропятого Господа нашего Иисуса Христа, во ад сшедшего и поправшего силу дьяволю, и даровавшего нам тебе Крест Свой Честный на прогнание всякого супостата. О, Пречестный и Животворящий Кресте Господень! Помогай ми со Святою Госпожою Девою Богородицею и со всеми святыми во веки. Аминь.

Икона Спас Всемилостивый относится к типу иконы Вседержителя. На таких иконах он предстает как Судия, центральный образ Господа. Первое изображение Вседержителя датировано примерно серединой XII века. Иисус Христос предстает в полный рост. Его взор печален и полон скорби, но не осуждает. Первое появление этой иконы пришлось на духовный подъем народа на Руси. Икона обладает чудотворными свойствами, поэтому с лика Господа сделано множество копий. На таких иконах Иисуса Христа изображают как в полный рост или сидя, так и по пояс или погрудно.

Наиболее прославленным списком в таком стиле является икона Всемилостивого Спаса в Тутаеве – погрудное изображение Христа, на котором в левой руке он держит раскрытое Евангелие, а правую поднял в благословляющем жесте. На других копиях с первоначального образа Вседержителя иногда в свиток заменяет книгу.

Прославленная икона появилась предположительно в начале XV века для церкви русских князей Бориса и Глеба, сыновей великого киевского князя Владимира Святославича. Работал над святыней иконописец Дионисий Глушицкий. Изначально икона располагалась в куполе храма, лицезреть её можно было, лишь обратив взор в «небо». Размеры иконы внушительные: 2,78 м шириной и 3,20 м высотой. Поэтому она была достойным украшением купола. Точный вес иконы неизвестен, но для её переноски необходимо как минимум 30 мужчин, и при этом, каждый ощутит тяжесть иконы. Ежегодно с иконой совершают крестный ход, для этого используют специальный металлический каркас, для того чтобы было удобно нести святыню.

Недолго икона была в приделе святых Бориса и Глеба. Лишь в XVIII веке образ оказался в главном зале церкви. Но он недолго пребывал в покое. В 1749 году святыню перенесли в архиерейский дом по воле митрополита Арсения. В 1798 году образ пешком, неся на руках, доставили до Воскресенского собора, где она хранится по сей день. Так икона оказалась в Тутаеве, до 1918 именовавшегося Романов-Борисоглебск. В наше время по пути следования образа на одном из берегов реки Ковать, где его омывали от пыли и грязи, осевших по дороге, бьет святой ключ, обладающий целебными свойствами. Ежегодно в десятое воскресенье от Пасхи люди выходят на крестный ход. Это событие самый настоящий праздник: из Воскресенского собора икона Спаса Всемилостивого торжественно выносится, и процессия сопровождает её по пути через весь город. Такая традиция существует много лет, даже столетий, кажется, что время не властно над святынями и верой людей.

Икона Спаса в Тутаеве со временем начала темнеть, связано это с тем, что раньше иконы завершали слоем масла подсолнуха для закрепления красок. Эта икона единственная из всех в Воскресенском соборе, с которой не сняли масляный слой. Но лик Господа хорошо читаем с иконы и, кажется, смотрит в душу, обнажая её и освобождая. Металлическая рама, которую используют в Крестный ход, имеет особое устройство, чтобы мужчины могли опереть её на плечи и нести таким образом икону. В раме есть арки, чтобы верующие могли пройти под ликом Бога во время пешего хода или остановки. Как и в старину икону несут непокрытую, даже в дождь и непогоду.


Над головой Спасителя золотой венец, который по праву можно назвать произведением искусства. Венец украшен чеканными узорами. Спустя века работа мастера не затерлась и по-прежнему радует глаз.

Значение чудотворной иконы Спаса Всемилостивого

К иконе часто приходят просить о здоровье для тела и духа. Чудесным образом отступают болезни костей и суставов, но не только с этими проблемами обращаются к Богу через эту икону. Самое главное, что молятся не иконе, а Господу, его и нужно просить. Икона не раз проявляла чудотворные свойства. Интересным проявлением божественных сил иконы является то, что жена, даже единожды предавшая мужа, не различит на иконе Господа.

Икона, под которой пролезают

«Пролезать» – это слово может показаться кому-то совсем неуместным и даже грубым, когда речь идет о святынях. Но используется оно неспроста, его можно заменить словом «проползать», но тогда от взгляда ускользнет тот факт, что действие «проползать» осуществляется верующим на коленях и с молитвой на устах. Именно поэтому одна из церквей Воскресенского собора прославилась как церковь в Тутаеве, где пролезают под иконой.

В киоте под иконой сделан небольшой лаз – специальное окошко, в которое и нужно проползать верующим.

Верующие пролезают под иконой Спасителя, делать это нужно на коленях, читая молитву

Обычай существует уже не первое столетие и за это время на полу сквозь лаз пролегли отметины от колен прихожан.

Молитва, читаемая перед образом Спаса:

Благий Человеколюбче, Премилосердый Господи, недуги наша понесый и ранами Твоими нас исцеливый. Пред Твоим Величеством припадающе смиренно молим Тя: призри, Благосерде, на рабы Твоя; и якоже древле исцелил еси разслабленнаго, тако и ныне, Целителю Благий, милостию и щедротами Твоими рабы Твоя посети, и уврачуй нашу болезнь греховную. Недуги наша душевныя и телесныя во здравие претвори, немощи в силу преложи, печали в радость и скорбь во утешение премени. Отыми же от нас всякое уныние и забвение, ум наш укрепи и утверди во еже всегда в заповедех Твоих поучатися; вся уды наша исправи во еже волю Твою благую и совершенную творити, Ты бо еси целитель душ и телес наших и Тебе славу возсылаем во веки веков. Аминь.